Evet, kesinlikle zorunludur. 26847 sayılı Merkezi Isıtma ve Sıcak Su Sistemlerinde Isinin ve Sıcak Suyun Paylaşmali Ölçümune İliskin Yönetmelik gereği; merkezi ısıtma sistemine sahip tüm binalarda her bağımsız bölüm için bireysel ısı ölçümu yapılması yasal zorunluluktur.
Kapsam Nedir?
Yönetmelik; merkezi kazan, kombi veya kat istasyonu ile isitilan tüm konut, isyeri ve karma kullanımli binaları kapsamaktadır. Sadece bireysel kombısı olan daireler bu kapsamın dışındadir.
Hangi Cihazlar Kullanilabilir?
Yönetmelik iki cihaz tipini kabul etmektedir:
- Kalorimetre: Gerçek enerji tüketimini kWh cinsinden ölçer. Kat istasyonlu binalarda tercih edilir.
- Isı Pay Ölçer: Radyatorde göreceli endeks uretir. Radyatörlü binalarda ekonomik seçenektir.
Uymamak Ne Anlama Gelir?
5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve 26847 sayılı Yönetmelik kapsamındaki yükümlülüklere uymayan bina yöneticileri idari para cezasi ile karsilasilabilir. Yöneticiler bu sorumluluğu bizzat tasimaktadir.
Kurulum İçin Ne Yapilmali?
Yetkilendirilmiş bir ölçüm şirketi (Enerjist gibi) ile iletişime geci; bina keşifi yapılır, uygun cihaz tipi belirlenir ve kurulum gerçeklestirilir. Enerjist olarak Türkiye genelinde ücretsiz keşif ve fiyat teklifi sunuyoruz.