Gece Kapama Yasal Mı?

Bina yönetimi, kat malikleri kurulunun kararıyla gece saatlerinde (genellikle 24:00–06:00 arası) merkezi sistemi düşük moda veya geçici kapamaya alabilir. Ancak bu karar alınırken daire sıcaklıklarının 15°C'nin altına düşmemesi sağlanmalıdır.

Yasal Sınır

Isı Paylaşım Yönetmeliği gereği oda sıcaklığı 15°C'nin altına düşürülemez. Gece kapama bu sınırı ihlal edecek şekilde uygulanamaz.

Enerji Tasarrufu Açısından

Gece saatlerinde dış ortam sıcaklığının düştüğü düşünüldüğünde sistemi tamamen kapatmak akıllıca görünebilir. Ancak sabah yeniden ısıtma çok daha fazla enerji gerektirir. Sabit düşük sıcaklık (15–17°C) gece modunda çok daha ekonomiktir.

Önerilen Yaklaşım

Sistemi gece tamamen kapatmak yerine kazan setpoint'ini düşürmek (70°C → 55°C gibi) daha ekonomik ve konforludur.

Gece Sistemi Kapatılıyorsa Ne Yapmalısınız?

Binanızda gece sistemi kapanıyorsa termostatik vananızı 1–2 konumunda bırakın. Evinizin ısıl kütlesi gece saatlerinde sıcaklığı bir süre koruyacaktır. Sabah sistemi açıldığında hızla normal sıcaklığa ulaşırsınız.

🔍 Ücretsiz Keşif Talep Et

🔍 Binanız için Ücretsiz Keşif Talep Edin

Teknik ekibimiz binanızı yerinde inceler, sayaç altyapısı ve yasal uyum durumunuzu raporlar. Taahhüt yok.

WhatsApp ile Talep Et →